Продължете към съдържанието

Инструкции за сигурност при използване
на сайта на Файненшъл България ЕООД

Съветваме Ви да спазвате правилата за сигурност, описани в настоящия документ, за да допринесете за повишаването на тази защита. Това ще доведе и до значително намаляване на риска от измама с вашите лични данни. 

Достъп до сайта Файненшъл България

  • Не използвайте споделени компютри за достъп до https://www.financial.bg/. Ограничете максимално броя на устройствата, които използвате за влизане в интернет банкирането. Използвайте проверени и защитени с актуализиран антивирусен софтуер устройства.
  • Ако използвате безжична мрежа (Wi-Fi), уверете се, че е защитена със съвременен протокол заизграждане на сигурна връзка (WPA2 или по-нов). Избягвайте публични Wi-Fi мрежи. Свързването Ви към общодостъпни и отворени мрежи може да осигури достъп на злонамерени лица до въведената от Вас информация в интернет, в т.ч. потребителско име и парола.
  • Достъпвайте „Файненшъл България“ директно чрез набиране на адреса https://www.financial.bg/. Не използвайте функции за автоматично допълване на адреси.
  • Не включвайте сайта на Файненшъл България  в предпочитаните връзки (Bookmarks, Favorites) на Вашия браузър, тъй като съществува риск от манипулиране на запазените по този начин връзки от неоторизирани лица (хакери).
  • Винаги проверявайте дали уеб страницата, която отваряте, за да достъпите Файненшъл България е автентична и комуникацията с нея е подсигурена. След зареждането на страницата направете проверка на сесията от Вашия уеб браузър, преди да въведете потребителско име и парола. Проверката се прави по следния начин:

За Google Chrome:
– В лявата част на полето за адрес трябва да видите заключен катинар
– Кликнете върху него
– Уверете се, че виждате статус “Connection is secure”.

 За Edge:
– В лявата част на полето за адрес трябва да видите заключен катинар
– Кликнете върху него
– Уверете се, че присъства статус „Connection is secure”

За Mozilla Firefox:
– В лявата част на полето за адрес трябва да видите заключен катинар
– Кликнете върху него
– В прозорчето, което се отваря се уверете, че присъства статус ”Connection is secure”

  • Не запаметявайте Вашето потребителско име и/или парола за достъп до Файненшъл България във Вашия браузър.
  • За достъп до Файненшъл България  използвайте интернет браузър, който поддържа протокол за изграждане на сигурна връзка TLS версия 1.2 или по-нова и версии на Edge, Mozilla Firefox, Safari, Opera, Google Chrome, които получават редовни актуализации и не са със спряна поддръжка от разработчиците им.
  • Обръщаме внимание, че производителят на браузърa Internet Explorer преустанови неговата поддръжка на 15.06.2022 г. Това означава, че след тази дата потребителите на този браузър няма да получават актуализации, които да коригират установени проблеми със сигурността или програмни грешки. 
  • Активирайте автоматично обновяване и Phishing филтрите на браузъра, който използвате.
  • Не инсталирайте допълнителни ленти с инструменти (toolbars – ASK toolbar, Google toolbar и др.) в браузъра, който използвате за достъп до Файненшъл България ,освен ако не са Ви от абсолютна необходимост. Някои допълнения към браузърите могат да се използват за разпространяване на зловреден софтуер.

Потребителско име и парола за достъп:

  • Още при първоначалната промяна на паролата – винаги избирайте „силна“ парола, която е с минимална дължина от поне осем символа, съдържаща малки и главни букви, цифри и специални символи (*,!,&, и др.).
  • Сменяйте редовно паролата си (минимум веднъж на два месеца

 Ако използвате софтуер за безопасно съхранение и управление на пароли, уверете се, че ползвате такъв с висок рейтинг и репутация.

  • Запомнете Вашето потребителско име и парола за Файненшъл България и не ги записвайте никъде, нито на хартия, нито в паметта на мобилния телефон или на компютъра си.
  • Избягвайте да използвате за парола имена на членове от семейството или фирмени имена, рождени дати или телефонни номера. Избягвайте да използвате за парола речникови думи.
  • Не споделяйте потребителското име и паролата си с никого, дори и с членове на семейството или колеги. Те са строго лични, еднозначно Ви определят в системата като потребител. Това е Вашата самоличност пред системата за онлайн банкиране. Ако някой се сдобие с потребителското Ви име и парола, той ще добие достъп до системата от Ваше име.

 

Операционна система и допълнителен софтуер

  • Винаги използвайте максимално обновена операционна система и софтуерни продукти. Днес повечето операционни системи и софтуерни продукти могат да бъдат настроени да се обновяват автоматично. 

Ако такава опция е налична, активирайте я. В случай, че опцията за автоматично обновление не е налична, използвайте обновявания за операционната система и софтуерните продукти само от страниците на производителите им. Хакери често използват електронната поща за разпространяване на фалшиви обновявания за различни софтуерни продукти, които съдържат зловреден софтуер. Чрез използването на актуализирана операционна система и софтуерни продукти, намалявате възможността недобронамерени лица да използват „пробиви“, чрез които да се сдобият с Ваша лична информация.

  • Използвайте персонална защитна стена (firewall) на компютъра, с който браузвате онлайн. По този начин се защитавате по време на престоя Ви в интернет от нежелана намеса от трети лица. Защитните стени могат да бъдат конфигурирани да Ви алармират при опит за атака отвън. Активирайте опцията за автоматично обновяване на програмите – персонални защитни стени.
  • Инсталирайте антивирусна програма на персоналния компютър, с който браузвате онлайн. Антивирусният софтуер сканира файловете и електронната Ви поща за вируси. Той предпазва и от „троянски коне“, които позволяват на външно лице да придобие отдалечен контрол над личния Ви компютър.
  • Използвайте утвърдени марки антивирусен софтуер. Проверете за препоръчан от производителят на операционната Ви система. В интернет се предлагат голям брой свободни антивирусни програми под различни наименования от неизвестни производители. В голяма част от случаите тези програми са създадени от хакери и се разпространяват чрез спам или тактики за сплашване (интернет страница Ви съобщава, че компютърът Ви е заразен с вирус и Ви приканва да свалите съответната програма, за да го изчистите – scareware). Често подобни програми съдържат вируси, „троянски коне“ и друг зловреден софтуер. В други случаи тези програми правят компютъра, на който са инсталирани неизползваем, докато потребителят не заплати лицензионна такса за тях (ransomware).
  • Повечето антивирусни програми се обновяват автоматично, за да предпазват от постоянно изникващите нови заплахи в интернет пространството. Винаги използвайте актуализиран антивирусен софтуер.
  • Не инсталирайте и не използвайте софтуер със съмнителен произход. Използването на „кракнати“ програми от торент сайтове също носи голям риск. Тези програми са с пробита защита, като могат да послужат за инсталирането на зловреден софтуер и „троянски коне“.
  • Обръщаме Ви внимание за изтеклата поддръжка на операционната система Windows XP(http://windows.microsoft.com/bg-bg/windows/end-support-help) и мерките, които трябва да предприемете, за да запазите нивото си на сигурност.
  • Обмислете поставянето на допълнителна защита на смарт устройството като парола за отключване, разпознаване на лицеви черти, пръстов отпечатък, жестове и други в зависимост от модела и функционалностите на мобилното устройство. По този начин ще увеличите сигурността си при физическа кражба на устройството. Не позволявайте телефонът, от който банкирате, да се използва от други лица без надзор.
  • Инсталирайте антивирусен софтуер предоставен от надеждни производители на антивирусни програми. Използвайте официалните маркети за инсталирането му.
  • Винаги актуализирайте операционната система на смарт устройството до последната възможна версия. Чрез тези актуализации производителите отстраняват откритите уязвимости в по-ранните версии на системата. Използвайте инструкциите на производителя.
  • Фишингът (phishing) представлява измама, която подканва потребителите на компютри и други устройства, свързани в интернет да разкрият своя лична или финансова информация в имейл съобщение или уеб сайт. Потребителят бива насочен към измамнически уеб сайт, където им се поисква да предоставят лични данни.
  • Някои от интернет браузърите имат вградени филтри за предотвратяване на фишинг, а други предоставят тази възможност чрез допълнителни добавки (add-ons), които да правят тази филтрация. Социално инженерство (опит за подвеждане) представлява действия от лица, представящи се за служители на обслужващата Ви кредитиращо дружество, с които се стремят да Ви накарат да споделите в телефонен разговор, чат съобщение или имейл поверителна информация, чието разкриване може да Ви навреди. Също така, под претекст, чеинформацията е необходима, за да Ви се окаже съдействие, да Ви насърчат да инсталирате софтуер на Ваше мобилно устройство или компютър, чрез който да добият достъп и контрол над него.

Файненшъл България не изпраща по електронна поща или чат съобщения, които Ви приканват да предоставите данни за Вашата парола, потребителско име, такава информация и в телефонен разговор с Вас.

  • Файненшъл България не разменя този тип информация по електронна поща, чат или в телефонен разговор.
  • Файненшъл България не изпраща по електронна поща или чат съобщения, които Ви приканват да се обадите на посочен в съобщението телефон, за размяна на информация свързана с акаунта Ви.
  • Файненшъл България няма да поиска от Вас да инсталирате софтуер за отдалечен контрол като Team Viewer, AnyDesk, VNC и др. с цел отдалечено съдействие.
  • Ако се съмнявате в истинността на дадено съобщение, получено чат съобщение или телефонно обаждане, не се колебайте да свържете се с нас на официалният ни телефонен номер или имейл адрес.

При възникнали въпроси и съмнения за злоупотреби – използвайте контактната форма на сайта на Дружеството.

Copyright © 2023

Pin It on Pinterest